[Python-de] Klassen

Beate & Olaf Bee bee_bee at t-online.de
Son Jan 4 16:43:49 CET 2004

Hallo zusammen,

erstmal Frohes Neues Jahr, ich bin der/ein Neuer.

Ich versuch mich an der OO-Programierung und hin und wieder fehlt mal
das Verständnis....

Also, ich versuche mich an der rwhois.py und kann die
Module/Functionen/Klassen auch wohl aufrufen, da sie mir
dann auch none ausgeben.

IDLE-shell

>>> import rwhois
>>> erg = DomainRecord("www.meineseite.de")
>>> print erg.created
None

Eine Internet Verbindung ist im Hintergrund geöffnet, aber ich vermute
das Python das nicht weiß?

Ich wäre für einen kleinen Tip sehr dankbar.

Grüße

Olaf Bee

P.S.: Den Kopf der rwhois.py füge ich mal an....

#! /usr/bin/python --

"""
usage: %(progname)s [domain...]

Version: %(version)s

Contacts the apropriate whois database for each domain and displays
the result.

class WhoisRecord:
    self.domain             -- Domain Name
    self.whoisserver        -- Whoisserver associated with domain
    self.page               -- raw whois record data

    public methods:

        def WhoisRecord(domain=None)
            Whois object constructor

        def whois(domainname=None, server=None, cache=0)
            Fetches whoisrecord and places result in self.page
            Raises NoSuchDomain if the domain doesn't exist.

class DomainRecord(WhoisRecord):
    self.domainid           -- domainid for this domain
    self.created            -- date in which the domain was created
    self.lastupdated        -- date in which the domain was last
updated.
    self.expires            -- date in which the domain expires
    self.databaseupdated    -- date in which the database was last
updated.
    self.servers            -- list of (hostname, ip) pairs of the
nameservers.
    self.registrant         -- ContactRecord of domain owner.
    self.contacts           -- dictionary of contacts (ContactRecord
objects)

    public methods:

    def DomainRecord(domain=None)
        Constructor for DomainRecord

    def Parse()
        Creates a parsed version of the information contained in
        the whois record for domain from self.page
        raises NoParser if a parser does not exist for a registry.

class Contact:
    self.type               -- Type of contact
    self.organization       -- Organization associated with contact.
    self.person             -- Person associated with contact.
    self.handle             -- NIC Handle
    self.address            -- Street address of contact
    self.address2           --
    self.address3           --
    self.city               -- city of addr
    self.state              -- address state
    self.zip                -- zipcode
    self.country            -- country
    self.email              -- Email address of contact
    self.phone              -- Phone Number
    self.fax                -- Fax Number
    self.lastupdated        -- Last update of contact record
"""

_version = "1.5"