[Python-de] Python Alternative zu Java's JMS / EJB / JBOSS ??

Gerhard Häring gh at ghaering.de
Fre Mai 30 16:03:52 EDT 2003

Markus Jais wrote:

> Sorry, das hätte ich tun sollen.
> So weit ich den Kram verstanden habe kann man mit JMS
> Nachrichten übers Netz schicken an irgendwelche
> Komponenten oder Clients über ein Zwischending welches
> das ganze managet. [...]

Yo! Check this out:

http://www.xmlblaster.org/

Oder so. Der Blurb hat mir ganz gut gefallen, aber wirklich ausprobiert
hab ich's noch nicht.

Ich persönlich würde wahrscheinlich als erstes das hier ausprobieren:

http://www.python.org/other/spread/

Über Spread selber:

"""
Spread is a toolkit that provides a high performance messaging service
that is resilient to faults across external or internal networks. Spread
functions as a unified message bus for distributed applications, and
provides highly tuned application-level multicast and group
communication support. Spread services range from reliable message
passing to fully ordered messages with delivery guarantees, even in case
of computer failures and network partitions. Spread is designed to
encapsulate the challenging aspects of asynchronous networks and enable
the construction of scalable distributed applications, allowing
application builders to focus on the differentiating components of their
application.
"""

Hört sich alles super an. Es gibt übrigens auch ein Projekt, das
Replikation für PostgreSQL mit diesem Toolkit implementieren will. Aber
auch das hab ich selber noch nicht verwendet ...

-- Gerhard